7. Els guèisers i el bosc a més altitud del món

Dimarts 23 d’agost de 2016. [Fragment]: Em llevo de matinada amb mal de panxa. Vaig al bany i... el que em temia: diarrea. Esbufego. Fins ara res del que he menjat no m’ha fet mal, però... Em preocupo perquè conec el meu organisme. Sóc propens a les descomposicions. Espero que no derivi en una gastroenteritis. No em noto febre ni sento nàusees. Decideixo tallar pel sa i em prenc un Fortasec. Al cap d’una estona torno a anar de ventre i... igual. Un altre Fortasec. Prefereixo anar restret una setmana que deshidratar-me. Bec força aigua. ~ Modero l’esmorzar, no prenc suc de taronja, i, en comptes de cafè, bec una infusió de coca. Em trobo millor, però estic dèbil. Sort que avui hi ha descans, perquè ni somiant m’enfilaria al Parinacota, potser ni a l’Acotango. -- Aques és un fragment del llibre "A través dels Andes bolivians", de Manel Figuera (ed. "El Toll"), ISBN: 978-84-946415-5-8.